Першым у гісторыі пажарным аўтамабілем лічыцца самаходная паравая помпа, якую пабудавалі ў сярэдзіне ХІХ стагоддзя. Паравая помпа магла даставіць баявы разлік з пяці чалавек да месца бедства. На машыне кампактна размяшчаліся пажарныя рукавы і іншае ўзбраенне.

У 1901 годзе нямецкай фірмай быў выпушчаны ўжо электрамабіль. Ён быў даволі грувасткім, рухаўся з невялікай хуткасцю і патрабаваў частай перазарадкі акумулятараў. Радыус дзеяння такой машыны быў вельмі абмежаваны.

У сярэдзіне 1920-ых гадоў ужо савецкі аўтапрам наладзіў вытворчасць пажарных аўтамашын на шасі аўтамабіляў замежнай вытворчасці. І ўсё роўна такіх “пераробак” не хапала. Таму многія савецкія энтузіясты сваімі сіламі прыстасоўвалі няспраўныя ваенныя аўто для патрэбаў пажарнай справы.

Першы пажарны аўтамабіль на савецкім шасі з’явіўся ў СССР у 1928 годзе. А праз 9 гадоў пачалася серыйная вытворчасць спецыяльнай тэхнікі. Яна зрабіла пажарную ахову мабільнай і магутнай.

Сёння ў арсенале ратаўнікоў дзясяткі разнавіднасцяў спецыяльных аўтамабіляў, якія адрозніваюцца сучаснай канструкцыяй, камплектацыяй і надзейнасцю. Пры гэтым спецыялісты працягваюць распрацоўваць новыя віды аварыйна-выратавальнай тэхнікі, каб у кароткія тэрміны і з мінімальнымі стратамі ліквідаваць наступствы не толькі пажараў, але і тэхнагенных аварый і стыхійных бедстваў.

About Author
administrator
View All Articles
Проверьте последнюю статью от этого автора!
Безопасность на водоемах весной
Прыём грамадзян

Прыём грамадзян

20 марта, 2025
Церемония инаугурации Президента Беларуси состоится 25 марта

Оставить ответ

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Похожие публикации