Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Дыпломам ІІ ступені Гродзенскага дзяржаўнага абласнога Палаца творчасці дзяцей і моладзі ў конкурсе прафмайстэрства “Якасць – шлях да поспеху”, прымеркаваным да Года якасці, сярод педагогаў дадатковай адукацыі шматпрофільных установаў адзначаны Роберт Асіпук.

Чатыры гады Роберт Дзмітрыевіч працуе ў Дзятлаўскім раённым цэнтры дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, куды ў свой час прыйшоў маладым спецыялістам. За гэты кароткі перыяд пры падтрымцы калегаў і дырэктара цэнтра Таццяны Ваніслаўчык ён паспеў дабіцца значных вынікаў, якія і прывялі да “сярэбранай” перамогі сярод 37 удзельнікаў з 19 шматпрофільных установаў дадатковай адукацыі Прынёмання.

З заслужанай узнагародай Роберта Асіпука павіншавалі начальнік аддзела адукацыі райвыканкама Марына Лашкоўская і дырэктар цэнтра Таццяна Ваніслаўчык.

– Гэта важкая перамога, бо ў вас былі сур’ёзныя канкурэнты, у тым ліку з абласнога цэнтра, не толькі з раёнаў, – адзначыла Марына Яўгеньеўна. – Дзякуй за работу. Зразумела, што ў падрыхтоўцы вам дапамагала каманда ўстановы, аднак высокі вынік – гэта ваша асабістае дасягненне. Жадаю далейшых творчых набыткаў, адказных і крэатыўных адносінаў да прафесіі.

Роберт Дзмітрыевіч падзяліўся ўражаннямі і расказаў аб сваёй рабоце:

– Іспыты былі дыстанцыйныя. Мы знялі занятак на відэа. Запіс з разгорнутым канспектам, метадычным аналізам, самааналізам даслалі абласному журы. Урок праходзіў у фармаце адкрытага грамадскага агляду ведаў па выніковай тэме заняткаў “Графічны дызайн” з запрашэннем экспертнай камісіі, якой навучэнцы прадэманстравалі свае навыкі за курс.

Ключавой асаблівасцю ўрока была прафарыентацыйная скіраванасць. Я патлумачыў патрабаванні да кваліфікацыі “графічны дызайнер”, спадарожных спецыялізацый, падрабязна расказаў навучэнцам пра сістэму ўстановаў, якія рыхтуюць такіх спецыялістаў у Беларусі. Спыніўся на магчымасці пабудовы паспяховай кар’еры менавіта ў нашай краіне.

– Роберт Дзмітрыевіч, а для вас чым быў карысны конкурс?

– Надаў упэўненасці ў сабе, бо дыплом ІІ ступені сапраўды значнае дасягненне. Безумоўна, гэта не толькі мой вынік, але і заслуга калектыву, без падтрымкі якога ўзнагароды магло не быць. Я ўпэўніўся, што сам многае магу, адчуў, якая зладжаная ў нас каманда. Радуе, што роднае Дзятлава зноў “прагучала” сярод лепшых раёнаў Прынёмання. Набыткам стаў вопыт работы на публіку, паколькі занятак праходзіў у фармаце грамадскага агляду. Адкрытыя ўрокі – заўсёды адказнасць. Добра, што вынікі конкурсу будуць улічвацца пры далейшай маёй атэстацыі на І катэгорыю.

– Вы чатыры гады ў прафесіі, што самае важнае адбылося за гэты час?

– Думаю, галоўнае ў рабоце, калі твае навучэнцы пачынаюць разумець, што ім сапраўды падабаецца прадмет, развіваюцца ў гэтай сферы, выбіраюць яе як будучую прафесію. У мяне такія ёсць, прадаўжаю падтрымліваць з імі сувязі, дапамагаць. Сваёй былой вучаніцы Юліі Дзерынай дапамагаў з заданнем, якое яна атрымала ў каледжы. З Надзеяй Губко на працягу летніх канікулаў займаліся з малюнкам – вынікі палепшыліся. Такія дзеці мяне вельмі матывуюць. Цудоўна, калі педагог “прадаўжаецца” ў сваіх вучнях. Гэта менавіта тое, дзеля чаго варта працаваць. Калі дзяўчаты стануць спецыялістамі, буду імі ганарыцца.

– Колькі дзяцей наведваюць вашы заняткі?

– Каля 50 навучэнцаў. Гэта аб’яднанні па інтарэсах “Камп’ютарная графіка” і “Перспектыва” (па выяўленчым мастацтве). Дарэчы, апошні гурток прэтэндуе на званне “ўзорнага калектыву”. Мяркуем у верасні арганізаваць вялікую грамадскую выставу дзіцячых работ, будзем удзельнічаць і ў конкурсах, набірацца вопыту.

– Ведаю, што вы папулярныя ў інтэрнэце.

– Раней ужо расказваў, што мая папулярнасць у віртуальным свеце пачалася менавіта з навучэнцаў. Спачатку нікому не прызнаваўся, што маю ўласны акаўнт. Дзеці выпадкова пра яго даведаліся, пачалі даваць парады. У выніку без усялякай рэкламы, толькі за кошт укладання вольнага часу і інтарэсу дасягнуў амаль чатырох мільёнаў падпісчыкаў у TikTok. Упэўнены, што самым матывуючым у жыцці з’яўляецца менавіта асабісты прыклад. Расказваю пра свае поспехі, вучу іншых усяму, што ўмею сам. У час навучання я працаваў дызайнерам, маю важкі вопыт. Дэманструю свае праекты, тлумачу, з якімі буйнымі кампаніямі працаваў, узгадваю пра Гродзенскую кавярню “Шэкспір”, рэбрэндзінг якой распрацоўваў.

– Што параіце педагогам для паспяховасці ў прафесіі?

– Пажадаю ім добрых калегаў. Я падтрымліваю стасункі з многімі аднагрупнікамі, не ўсім пашанцавала ў гэтым сэнсе, а гэта адна з асноўных прыступак да прафесійнага поспеху. Ёсць калектывы, якія нічым не могуць дапамагчы, сустракаюцца, якія наогул “ставяць палкі ў калёсы”, а ёсць тыя, хто дапамагае развівацца, каму цікавы і ты, і твае вынікі.

Што тычыцца работы з дзецьмі, то да іх трэба прыслухоўвацца, ацэньваць сітуацыю. Калі дзіця не хоча нешта рабіць, лепш даць іншае заданне, бо ад словаў “ты павінен” найчасцей прападае цікавасць – развіцця праз сілу не бывае. Дарэчы, вынікі абласнога конкурсу “Якасць – шлях да поспеху” ў тым ліку паўплывалі на тое, што з новага навучальнага года наш цэнтр дадатковай адукацыі стане абласной метадычнай апорнай пляцоўкай.

Ірына СТЫРНІК

Подписывайтесь на телеграм-канал «Дятлово ОНЛАЙН» по короткой ссылке @gazeta_peramoga

Похожие публикации