Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Инфолиния психологической поддержки “Добрый телефон” теперь доступна не только для пожилых людей, но и для контактных лиц первого и второго уровней, оказавшихся в вынужденной самоизоляции, сообщили БЕЛТА в Белорусском обществе Красного Креста.

“Речь идет о людях, которые взаимодействовали (тесно или не очень) с заболевшими COVID-19. Волонтеры Белорусского общества Красного Креста выслушают каждого, ответят на вопросы о коронавирусе и не только, а если надо, успокоят. Если позвонившему нужна будет конкретная помощь, например, доставка на дом продуктов питания, медикаментов и других предметов первой необходимости, они подскажут, в какую службу следует обратиться”, – пояснили в БОКК.

В случае с пожилыми людьми такие заявки аккумулируют ТЦСОНы или поликлиники по месту жительства и могут передавать их региональным координаторам волонтеров БОКК. Контактным лицам первого и второго уровней организация будет оказывать помощь напрямую.

Как сообщалось, 30 марта Красный Крест запустил многоканальную телефонную линию психосоциальной поддержки для одиноких пожилых людей. Волонтеры, которые отвечают на звонки, прошли специальную подготовку. Позвонить на инфолинию можно по двум номерам: 201 – для мобильных телефонов, 122 – для стационарных. Во всех случаях звонок бесплатный. “Добрый телефон” доступен по будням с 9.00 до 18.00. За первую неделю тестового режима волонтеры приняли 200 звонков, за вторую неделю работы в обычном режиме – 108.

БелТА

Подписывайтесь на телеграм-канал «Гродно Медиа Group» по короткой ссылке @GrodnoMediaGroup

Похожие публикации