Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Нягледзячы на тое, што ў 2024 годзе колькасць зарэгістраваных кіберзлачынстваў знізілася, праблема барацьбы з імі застаецца актуальнай.

Якія схемы махлярстваў больш распаўсюджаны ў наш час і як засцерагчыся ад падману, расказала следчы раённага аддзела Следчага камітэта Вольга Жыбко:

– Пачасціліся званкі як па звычайнай мабільнай сувязі, так і праз месенджары. Махляры прадстаўляюцца супрацоўнікамі мабільнага аператара А1, паведамляюць аб неабходнасці падоўжыць тэрмін дагавора на аказанне паслугаў. Калі чалавек верыць і падтрымлівае размову, зламыснікі дапытваюцца асабістыя даныя: ад прозвішча да рэквізітаў банкаўскіх картак. На працягу размовы на мабільны тэлефон субяседніка пачынаюць прыходзіць СМС-паведамленні ад банкаў, якія “супрацоўнікі А1” просяць агучыць. Пасля заканчэння размовы можа паступіць званок яшчэ і ад “супрацоўнікаў праваахоўных органаў”, якія раскажуць пацярпеламу, што ім стала вядома аб махлярскіх дзеяннях у адносінах да яго, і шляхам маніпуляцый “вывудзяць” яшчэ больш інфармацыі, неабходнай для авалодання грашовымі сродкамі.

Каб пазбегнуць падману, лепш адразу пры паступленні падобнага званка пакласці трубку. Варта ведаць, што супрацоўнікі мабільных аператараў не тэлефануюць, каб падоўжыць дагаворы на аказанне паслугаў. На афіцыйным сайце аператара ёсць інфармацыя, што такія дагаворы заключаюцца бестэрмінова і не патрабуюць падаўжэння. Калі ж сумненні засталіся, то ўсе пытанні можна ўдакладніць у бліжэйшым мясцовым аддзяленні сувязі гэтага аператара.

Асабістыя даныя нельга певедамляць не толькі ў час размовы, але і пры запаўненні анкет на сумніўных сайтах у інтэрнэце.

Памятайце і аб тым, што супрацоўнікі праваахоўных органаў ніколі не просяць назваць рэквізіты банкаўскіх картак і рахункаў або перавесці грошы, узяць крэдыт у банку, паведаміць коды, якія прыйшлі на ваш мабільны тэлефон у СМС-паведамленнях.

Калі ж вы ўсё-такі сталі ахвярай махлярства, то неадкладна паведамляйце пра гэта ў праваахоўныя органы. Пастарайцеся прадаставіць найбольш падрабязную інфармацыю аб злачынстве: аб чым гаварылі з махлярамі, што яны пыталіся, не выдаляйце перапіскі, гісторыі званкоў, найлепш адразу зрабіце скрыншоты (фота экрана), бо нярэдка самі злачынцы аператыўна “чысцяць” лічбавыя сляды ў інтэрнэце, таму знайсці іх будзе практычна немагчыма.   

Ірына СТЫРНІК

Подписывайтесь на телеграм-канал «Дятлово ОНЛАЙН» по короткой ссылке @gazeta_peramoga

#Дятловщина #следственный комитет

Похожие публикации