Абмяркоўваем праект Праграмы сацыяльна-эканамічнага развіцця Рэспублікі Беларусь на 2021-2025 гады па павышэнні якасці адукацыі з фіналісткай рэспубліканскага этапу конкурсу прафесійнага майстэрства педагагічных работнікаў “Настаўнік года Рэспублікі Беларусь” у намінацыі  “Гісторыя, грамадазнаўства, геаграфія”, дэлегаткай VI Усебеларускага нацыянальнага сходу, намесніцай дырэктара па вучэбнай рабоце гімназіі № 1 горада Дзятлава Наталляй Клімец:

– У праект Праграмы ўнесены такі накірунак развіцця для нацыянальнай адукацыі, як пашырэнне практыкі прадастаўлення дзецям індывідуальных адукацыйных праграм як базы будучага “сацыяльнага ліфта”. На маю думку, індывідуальная адукацыйная праграма – гэта своеасаблівае прадаўжэнне профільнага навучання, якое існуе сёння, калі вучні 10-11 класаў выбіраюць для сябе два профільныя прадметы. Пры стварэнні індывідуальных адукацыйных праграм колькасць такіх дысцыплін можа павялічыцца, і мяне гэта радуе. Кожнае дзіця зможа выбраць паглыбленае навучанне тых прадметаў, якія яму спатрэбяцца для будучай прафесіі. Сёння ж навучэнец 10-11 класаў павінен вывучаць да 17 прадметаў, адзнакі за якія ўносяцца ў атэстат. Падрыхтавацца па кожнай дысцыпліне аднолькава якасна практычна немагчыма. Пры індывідуальным плане вучань зможа больш часу траціць на неабходныя яму заняткі і азнаямленча вучыць астатнія.

Калі казаць пра неабходнасць фарміравання ў дзяцей інавацыйных навыкаў, якія дапамогуць вырасціць новае пакаленне вынаходнікаў і прадпрымальнікаў, то ў наш час матэрыяльна-тэхнічнае забеспячэнне школ дазваляе гэта зрабіць. Грамадства прад’яўляе да работнікаў высокія патрабаванні. Хто хоча канкурыраваць на рынку працы, павінен быць даследчыкам: умець бачыць праблемы і будаваць планы па іх вырашэнні. Выпрацоўцы інавацыйных навыкаў спрыяюць школьныя бізнескампаніі, даследчая дзейнасць вучняў, а таксама развіццё практыкаарыентаванага асяроддзя. Ужо сёння на сваіх уроках педагогі стараюцца “прывязаць” тэму вывучаемага матэрыялу да жыцця. А работа ў школьных лабараторыях, на эксперыментальных пляцоўках і вучэбна-вопытных участках дасць дзецям магчымасць апрабаваць тэарэтычныя веды на практыцы і зразумець, як паўплываць на працэс, каб атрымаць лепшыя вынікі.

Я лічу, што накірункі дзейнасці, закладзеныя ў праекце Праграмы, адлюстроўваюць рух сучаснага грамадства, бо стагоддзе новых тэхналогій вымушае нас развівацца хутчэй. І калі яны лягуць у аснову Праграмы сацыяльна-эканамічнага развіцця Рэспублікі Беларусь на наступную пяцігодку, перад намі будзе стаяць задача па іх рэалізацыі.

Ірына СТЫРНІК
Фота Вольгі ЮШКЕВІЧ

About Author
administrator
View All Articles
Проверьте последнюю статью от этого автора!
ГрадусПлюс. Иголку в конфете едва не проглотила 10-летняя дятловчанка
Прамая тэлефонная лінія
Прыём грамадзян

Прыём грамадзян

17 декабря, 2025

Похожие публикации